Ytterdörr som ögongodis och säkerhet.

Ytterdörrar finns hur mycket som helst! Men hur vet man vilken dörr som är rätt för just en själv? Jag har alltid velat och vill fortfarande ha en dubbel ytterdörr alltså med två dörrar jämte varandra. Känns som att det passar in i min snobbstil :p

image12
Klassisk dörr från www.skbv.se


Men sedan vill man kanske ha in lite ljus också och då kommer frågan; ska man ha glas i dörrarna så att folk kan se in när de ringer på? Jag är inte ett fan av tjuvtittare. Det hjälper ju inte att glaset är frostat för man ser ju ändå in litegrand. Därför kan detta vara ett alternativ kanske:

image14
Bild från EHM.

Nu ser jag ju såklart att det inte är en dubbeldörr men om ni tänker er en dubbeldörr med två smala långa fönster vid varje sida så förstår ni säkert ideén. Tror att det skulle bli väääldigt fint faktiskt...


Är man ute efter att få in mycket ljus så har det här huset en bra lösning. Bild från ett privathus.
image15

Fast man kommer ju inte ifrån tjuvtittarna förstås...


Här är en dubbeldörr för alla moderna människor. Kommer från www.mockfjardsfonster.se.
image16


På sidan www.bygglagret.se/ kan man själv para ihop sin ytterdörr, vill man ha dubbeldörr fast olika så kan man alltså fixa det!
image17

Den här t ex var vacker tycker jag, lite gammaldags. Men de har ett ENORMT utbud så det är bara att välja och vraka :)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

gud vad kul de var att titta på inredningar!

2008-04-24 @ 20:47:34
URL: http://naaathaalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0