Husdrömmen.

Människors husdrömmar ser så annorlunda ut, vissa vill ha en cool funkisvilla, andra en liten röd stuga med vita knutar medan vissa drömmer om något modernt med långa glasväggar och kromdetaljer.

Jag (Jennie) har alltid velat ha ett hemtrevligt men lyxigt hem. Man ska känna sig bekväm där, det ska vara en lugn och harmonisk stämning samtidigt som det ska vara ett speciellt hus. Jag har aldrig hört till typen som vill bo i ett vanligt trähus med trädgård och uteplats, jag kan gott förstå att många vill det, men det känns inte som jag.

Min stil är en blandning av amerikansk stil (landet av överflöd, lyx och överdrifter) och skandinavisk stil (enkelt och mysigt). Jag gillar de stora husen i USA med många rum, en del helt onödiga, och teknologisk lyx samtidigt som jag gillar typiska nordiska hus med mycket sten och trädetaljer. Om jag lyckas blanda dessa båda stilar till ett hus så kommer jag aldrig flytta därifrån, det kommer vara drömhuset.

Min stil låter kanske lite snobbig, som att ett Svensson-hus inte duger - och det är faktiskt sant. Jag vill ha ett superspeciellt hus som får alla att lyfta på ett ögonbryn (eller helst båda två!!). Det återstår att se om jag kommer att lyckas. Jag såg en gång ett hus på Extreme Home Makeover som jag blev störtförälskad i. Så här ser det ut:

image1

Jag älskar stenfasaden, den lite annorlunda ingången, det lilla tornet som egentligen inte är ett torn... Såå fint bara! Ni som är uppmärksamma ser att det finns en valvbåge till vänster, kör man under den så kommer man till det dolda garaget...! Mitt drömhus ser inte riktigt ut som detta men jag kan klart se tydliga drag av det iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0