Sovrumsfärger.

Det sägs att man ska ha kyliga färger i sitt sovrum för att sova så bra som möjligt, t ex blått eller lila. Blått känns inte så aktuellt för min del för jag vill ha ett ganska ljust sovrum men färgen lila har börjat snurra i skallen på mig det senaste efter att ha sett dessa rum på EHM:

image18

Det ser ju faktiskt ganska mysigt ut...? Jag är inget stort fan av rosa och lila men man kanske kan ha en lila fondvägg? Vår säng är av mörkt ek och jag tror faktiskt att den skulle vara lika fin som den vita sängen på bilden mot en lila vägg. Sedan man kanske kunde ta typ cremévitt på de andra väggarna för att få den där ljusa känslan... ja det tål att tänkas på.


Här är ett med vit fondvägg och resten sten, ganska ovanligt. Bild från Travel & Living.
image20


Idag har vi ljusgrönt i vårt sovrum, en färg som jag känner är perfekt för man sover verkligen bra men hur kul är det att ha samma färger i huset som man har i sin nuvarande lägenhet? Inte så... Men här kommer en variant från EHM med lite mörkare färg:

image21


Sedan finns det såklart stilrena klassiker som detta ljusa & neutrala nedan. Bild från oprah's hemsida.

image22
Hur ser era drömsovrum ut?

Kommentarer
Postat av: melina

mitt drömsovrum ska innehava en walk in closet

2008-04-24 @ 16:26:11
URL: http://mmelina.blogg.se
Postat av: glitterandbling

snygga sängar! :)

2008-04-24 @ 17:01:48
URL: http://glitterandbling.blogg.se
Postat av: E L L I N O R

Rummet ska vara högt i tak, sen så ska det vara en loftsäng. Lila tapeter (jag har sånna nu) & helst svart tak (ovanligt xD) Sen så skulle jag vilja ha någon slags soffa under sängen & min data på ett bord så jag kan kolla på film. Ett riktigt "dröm"sovrum xD Drömm dig bort i mjuka kuddar xD

2008-04-24 @ 18:31:35
URL: http://www.ellinorber.blogg.se
Postat av: melina

svar:ingen aning,just nu har jag babyrosa haha

2008-04-24 @ 21:33:50
URL: http://mmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0